8 ugers MBSR-kursus

7 tirsdag kl. 18.30- 20.30
1 hel dag i stilhed lørdag kl. 10.00 – 15.00 inkl. Kaffe, te, vand og frugt.
Hvor: Buchwaldsgade 15B, St. th, 5000 Odense.

Du bør komme i behageligt tøj, gerne flere lag der kan tages af og på.
Meditationsudstyr, tæpper og yogamåtter kan frit lånes.

Du vil få udleveret adgang til filer og andet materiale.

Der er 8 pladser.

Du bør påregne med dagligt at meditere i 45 min., mens du deltager i 8-ugers forløbet, herefter bestemmer du selv hvor lang tid du vil sidde. Deltagerne mødes en gang om ugen á 2 time samt en hel fordybelsesdag.

Pris. I alt. 2000,- inkl. Kaffe, te, vand og frugt.

Pris. 1800,- for studerende, pensionister.

Tilmelding på gitte@stress-trivsel.dk eller 50454326

Hvem er det for det er for dig, der gerne vil lærer at bruge mindfulness og dig der gerne vil forbygge og reducer din stress, angst og depression.
Hvorfor et kursus og hvorfor ikke bare 8 x gange på et klippekort?
Det er fordi Mindfulness skal trænes og det skal trænes kontinuerligt, for det giver dig den effekt som mindfulness kan give.

*MBSR står for mindfulness-baseret-stress-reduktion og er et forskningsbaseret program udviklet af Jon Kabat Zinn USA. Det er det mest gennemtestede og evidensbaserede program i verden og bruges globalt.

Over de 8 uger vil du lærer at forholde dig til tanker og følelser der dukker op, med en venlig og accepterende opmærksomhed – selv til de tanker du har det svært ved.. På den måde kan du træne dig selv i at være fuldt opmærksom og til stede i nuet, mens du samtidig arbejder med måden du reagerer på og på vanemæssig tænkning

I MBSR-programmet består af mindfulness og blide yogaøvelser, der er tilpasset der hvor du er. Du behøver ikke at have mediteret eller praktiseret yoga før, øvelserne er meget enkle og kan med fordel også praktiseres af den uøvede.

Mindfulness skal ses som metode og teknik kan bruges til at opnå en højere livskvalitet, f.eks. ved at give øget indre ro, reducere stress, øge koncentrationen og effektiviteten i hverdagen, give større selvindsigt, samt skabe bevidsthed om egne tankestrømme.
Mindfulness kan kort beskrives som bevidst nærvær – det vil sige den form for tilstedeværelse der kommer af at være opmærksom på det der er i nuet, uden at bedømme eller vurdere.

Mindfulness har været en del af vestlig psykologisk praksis i mere end 30 år. International forskning viser, at personer, der benytter sig af mindfulness hver dag, styrker immunforsvaret, tænker hurtigere og klarere – og beskytter hjerne og organisme mod stress, depression og mod at kunne arbejde i mange år.

Mindfulness sænker blodtryk og puls og styrker immunforsvaret reducerer stress, angst og depression øger indlæring, selvværd, koncentration og afhjælper adfærdsmæssige problemer – som temperament, ked af det hed, tristhed samt at få mere energi.

Bemærk at tilmelding til events/kursus er bindende og ved framelding tilbagebetales indbetalt kursusgebyr ikke. Man er imidlertid velkommen til at overdrage pladsen til en anden. Deltagelse på holdet er først endeligt sikret når kursusgebyr er modtaget.

COVID-19:
Stress & Trivsel følger Sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *