Uddannelse
Her finder du en uddybende forklaring af baggrunden for mit arbejde
Uddannelse og kursus:
Videreuddannelse i Kognitive Behandlingsformer kognitivcenterfyn
Grunduddannelse i Kognitive Behandlingsformer kognitivcenterfyn
Mindfulness uddannelse LOUISE VÆLDS
Stresskonsulent hos LOUISE VÆLDS
Børn og unge, med særlig sensitiv personlighedstræk Pigenetværk
3 år af Familie og psykoterapeut uddannelse, DFTI. Eksaminer i, relationskompetence, familiesamtale i børneperspektiv og parterapi. Uddannelsesplan
http://www.psykologannarosenbeck.dk/page1.html
“ERA”-metoden – Modul II/III |
Formålet med at benytte ERA-metoden er at forsøge at indfange spædbarnets/barnets oplevelser af forældrene, forældrenes oplevelse af barnet, de affektive og adfærdsmæssige karakteristika de hver især bibringer interaktionen og kvaliteten eller tonen i forholdet. Dette til vurdering af styrkefelterne og de problematiske felter hos forældrene, barnet og i dyaden. Der kan udvikles profiler for at kunne fokusere på kliniske bestræbelser på indgriben med henblik på evt. foranstaltninger |
Modul I – En tidlig indsats |
Observation af spæd- og småbørn og den tidlige forældre/barn kontakt.Det er et grundlæggende livsvilkår for børn, og særligt helt små børn, at de er betingelsesløst udleverede til de omsorgspersoner, som skal tage vare på dem. Når vi møder børn, som mistrives, eksempelvis fordi de ikke bliver mødt i deres kommunikation med den voksne, ikke stimuleres tilstrækkelig eller udsættes for traumatiserende hændelser som eksempelvis omsorgssvigt, seksuelle overgreb eller vold, bliver dette vilkår uhyggelig tydeligt. |
En tidlig indsats ll |
Kursus “Tidlig indsats II” 1 dag, “med fokus på sårbare børn og deres primære personer”, er et kursus med fokus på barnets psykiske udvikling, fra spæd- til småbarnsalderen henimod en udvikling med “et sikkert tilknytningsmønster” og en “sund personlighed”. Det er igennem kvalificeret omsorg, tilknytning og i mentaliseringsfasen, at der skabes omsorg med bæredygtige relationer, både imellem voksne og imellem forældre og børn. “Det er omsorg med kvalificerede relationer, der skaber et sikkert tilknytningsmønster”. En “sikker tilknytning” kan nemt forstyrres af forældrenes eller barnets kompetencer til at indgå i et samspil med en kvalificeret dyade. Et forstyrret samspil imellem forældre og børn kan påvirke forældrene og børnene psykisk og medføre, at børnene lider og hæmmes i deres udviklingsforløb.
Børn kan i samspil med deres forældre, udvikle en forstyrret personlighed, med en ureguleret adfærd, hvor de ikke udvikler sig intellektuelt, socialt og emotionelt med store afsavn og lidelser for barnet såvel som for forældrene. |
Pædagoguddannelsen UCL.
Kognitiv Center Fyn
Kognitiv Center Fyn
Louise Vælds
Louise Vælds
Børn og unge med særlig sensitiv personlighedstræk
Eksaminer i relationskompetence, familiesamtale i børneperspektiv og parterapi
Modul 2 & Modul 3
Modul 1 & Modul 2